Vonken op het Technasium

27-08-2017 Onderwijs Advertorial

VLAARDINGEN/SCHIEDAM - Het schooljaar is weer begonnen! Ook Platipus ging weer terug naar school, en afgelopen vrijdag gaf Theo Lagendijk de introductieles over Augmented Reality (AR) op het Technasium Spieringshoek.

Opnieuw begeleidt Platipus het onderzoeks- en ontwerpproject waarbij leerlingen van het Spieringshoek Technasium in Schiedam een nieuwe toepassing met Augmented Reality technologie bedenken en uitwerken. En daar komen altijd weer verrassende en inspirerende resultaten uit.  

Augmented Reality heeft een steeds belangrijkere rol in onze informatie samenleving. Platipus vindt het daarom belangrijk dat de jeugd van nu deze technologie leert lezen en schrijven. Maar meer dan dat, we vertrouwen erop dat deze lessen de studenten ook prikkelen, inspireren en motiveren om grote stappen te nemen in hun eigen ontwikkeling. Het jaarthema van Spieringshoek voor het schooljaar '17/'18 sluit daar prachtig op aan: Niet vinken, maar vonken!

De introductieles was een mooie kickstart om te kunnen vonken: De studenten reageerden enthousiast op het zien en ervaren van AR met bijvoorbeeld de door ons meegebrachte Microsoft HoloLens. Nu is het aan de studenten om zelf te bedenken hoe AR volgens hen op een waardevolle manier toegepast kan worden. Platipus staat te trappelen om samen met de leerlingen nieuwe AR toepassingen in de wereld te brengen.

Gerelateerd
Reacties